“The Perfect Bun”- di nome e di fatto!

19 Dicembre 2012

Un angolo di america in una delle zone più centrali di Roma?
Al CO2 o se preferite al “The perfect bun”, non è utopia, ma è realtà.


Inizialmente credevo che si trattasse di un locale per il dopo cena, o comunque di un pub per una cena rapida ma senza troppe pretese…così ci sono passata per sorseggiare un drink al bancone prima di una serata allo Shari Vari, ma poi con grande sorpresa mi sono vista passare davanti succulenti piattoni, portate appetitose, di quelle che ti fanno uscire la bavetta, tipo personaggi dei cartoni animati…Come potevo resistere a questa tentazione?”The perfect Bun”, letteralmente l’hamburger perfetto, andava assolutamente provato, non potevo fidarmi di quanto mi diceva lo sguardo. 
E come dire…effettivamente oltre al primato di essere il primo ristorante americano della capitale, il “The perfet Bun” si è pure conquistato il primato a livello di bontà dei prodotti.

Le loro pietanze infatti sfuggono dai classici surgelati ed offrono invece tutta la qualità del buon cibo…perchè parliamoci chiaro, è vero che molto spesso si sceglie il locale per la bellezza del posto, la posizione ecc ecc, ma è pur vero, che un hamburger surgelato posso anche mangiarmelo a casa, o al classico fast food no?
E questo, i titolari del ristorante ce l’hanno ben presente…così il loro locale è un connubio di modernità, bellezza e bontà per gli occhi ma soprattutto per il palato. 

Un grande open space su due piani, stile semplice ma curato, una specie di stazione ferroviaria in cui ogni particolare fa la differenza, tavolini classici e tavolata per condividere momenti in compagnia, il classico bancone e una buona dose di gentilezza disseminata tra il personale. Ma come vi dicevo…di posti carini ce ne sono a bizzeffe, per cui la vera differenza la fa il cibo…
Apparentemente, lo scetticismo, ci porta a considerare il panino con l’hamburger come cibo-spazzatura per eccellenza, siamo talmente tanto assuefatti dal sapore delle varie carni dei fast food internazionali, che l’idea di cenare in questo modo, ci fa ribaltare il fegato. Ovviamente le patatine fritte non dico che siano salutari, ma di sicuro c’è fritto e fritto, e basta cambiare l’olio più spesso per guadagnarci in termini di gusto e salute…
Al “The perfect bun” nulla è lasciato al caso, i prodotti sono selezionati e il menù è lunghissimo. 
Una sfilza di nomi appetitosi si prestano ad essere assaggiati e anche per i più bacchettoni è garantito un pasto da rimembrare. La ricercatezza e la cura delle portate fa sì che i clienti mangino anche con gli occhi…Infatti con la mia amica, eravamo alle prese con il menù, fortemente indecise,ed abbiamo trovato l’ispirazione proprio grazie all’ordine fatto dai nostri vicini, un maxi piatto di nachos e così senza indugiare:
“Anche per noi quel piatto di nachos con…con…”

Boh, in realtà non lo sappiamo di che salse si trattava, ma erano troppo buoni questi nachos per porsi il problema. Serviti caldissimi, cosparsi con salse dai sapori differenti, i classici formaggi Cheddar e Monterey fusi, salsette piccanti, pezzetti di peperoncini, salse di vari colori, bianche (forse panna acida),verdi, pomodorini, fagioli neri…
Ogni nachos prendeva un sapore differente, mai banale e sempre godurioso…un tripudio per il palato e una soddisfazione per gli occhi. La porzione davvero abbondante, mi porta a pensare che magicamente la montagna continui a ricrearsi… ma in fondo meglio così 😉
Oltre a questo antipasto, la nostra scelta era stata un bacon cheesburger (250 grammi di bontà, accompagnato da patatine fritte)per me e per la mia compagna di merende un Cindy, che teoricamente è studiato per essere il panino più piccolino ma che in pratica, differisce solo per la quantità di carne che è di 150 grammi (anche questo ben rinforzato da patatine fritte).

Dopo le nachos, i due panini ci hanno spaventate…piatti enormi, e noi nonostante la golosità, eravamo già sazie. Tra un sorso di buon vino e una tortilla di mais da spizzicare, abbiamo tirato un bel sospirone e ci siamo lanciate all’assaggio del tanto celebrato hamburger. 
Beh, ragazzi…qui la questione si fa seria, perchè non si può parlare di semplici panini con hamburger, ma di veri e propri gioielli da cucina. Ogni singolo ingrediente rappresenta l’eccellenza, la carne ha un sapore incredibile, il formaggio è delizioso, il bacon è il vero bacon di qualità, per non parlare della fragranza del pane, e delle patatine, addirittura più buone di quelle fatte in casa. 
Tutti i nostri complimenti allo chef !!!Parlando in termini di prezzo, vi ripeto che non si tratta di un fast food ma di un bel ristorante,  per cui dimenticate per un attimo la cifra che siete abituati a spendere per i menù di Mc o di Burger, perchè qui la storia è diversa. Il sapore si paga qualche euro di più e quindi per un panino con tante patatine si spende sugli 11 Euro, ma dimenticatevi pure del sapore dei panini che siete soliti deglutire, perchè anche questa è un’altra storia.
“The perfect Bun” si conquista un posto nella mia memoria culinaria…l’acquolina a quest’ora mi porterebbe nuovamente lì 😉
Lo consiglio a tutti gli amanti dell’american style e del buon cibo…Fatevi una romantica passeggiata a Piazza Navona e dopo esservi aperti lo stomaco con caramelle e zucchero filato, passate a farvi una bella scorpacciata di vero piacere!


Per qualsiasi info:
http://www.theperfectbun.it/

You Might Also Like

28 Comments

  • Reply Girovaga 19 Dicembre 2012 at 4:08 PM

    …mi è venuta una fame incredibile…e manca ancora parecchio alla cena….ohi ohi….

  • Reply Rita C. 20 Dicembre 2012 at 9:44 AM

    Ogni tanto lo strappo alla regola ci vuole…altrimenti sai che noia la vita. Ok bisogna condurre una dieta salutare, sono d'accordo, ma bisogna, qualche volta, dare soddisfazione anche al gusto…Altrimenti che lo abbiamo a fare questo senso?
    …E quindi vada per il fast food! Io lo adoro! 🙂
    Un bacione alla padrona di casa!!! Ciao Meggy!

  • Reply b!girl 20 Dicembre 2012 at 1:29 PM

    Come vorrei un locale così vicino casa mia!!!
    Sono appassionata di States, con un'anima tutta da country girl! 😉
    Io ci andrei anche col mio cappello da cowgirl :))))

  • Reply jeyescffs 28 Agosto 2020 at 1:43 AM

    “The Perfect Bun”- di nome e di fatto! – Impossibile Fermare i Battiti | Lifestyle Blogger Roma
    jeyescffs http://www.gi88r0x8q6g3x7s52771o3va072rasexs.org/
    ajeyescffs
    [url=http://www.gi88r0x8q6g3x7s52771o3va072rasexs.org/]ujeyescffs[/url]

  • Reply SITUS AGEN JUDI IDN POKER ONLINE TERPERCAYA 29 Agosto 2020 at 11:14 PM

    Hey would you mind letting me know which hosting company you’re working with?
    I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this
    blog loads a lot quicker then most. Can you recommend a good web hosting provider at a honest price?

    Thanks a lot, I appreciate it!

  • Reply แทงหวย 4 Ottobre 2020 at 1:21 PM

    Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article.
    I’ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful info.

    Thanks for the post. I’ll certainly return.

    my web blog :: แทงหวย

  • Reply fiction submissions 13 Ottobre 2020 at 3:17 AM

    Hello there! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d
    ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?
    My site goes over a lot of the same subjects as yours and I believe
    we could greatly benefit from each other. If you might
    be interested feel free to shoot me an email.

    I look forward to hearing from you! Fantastic blog by the way!

  • Reply RL Max Male Enhancement Reviews 13 Ottobre 2020 at 5:27 AM

    Hi there, You have done an excellent job. I will certainly digg
    it and personally recommend to my friends. I am confident
    they will be benefited from this web site.

    my site; RL Max Male Enhancement Reviews

  • Reply lifekeepup.com 14 Ottobre 2020 at 9:39 AM

    I know this web site provides quality depending
    articles or reviews and other information, is there any other website which presents these kinds of information in quality?

  • Reply Terrell 3 Novembre 2020 at 10:48 AM

    Fantastic post however I was wanting to know if you could write a litte more on this subject?

    I’d be very thankful if you could elaborate a little bit more.
    Thank you!

  • Reply joker kazino 12 Novembre 2020 at 5:18 AM

    Hello! Quick question that’s completely off topic. Do you
    know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when browsing from my
    apple iphone. I’m trying to find a theme or plugin that might be able
    to correct this issue. If you have any recommendations, please share.
    Cheers!

  • Reply Brady Mellencamp 12 Novembre 2020 at 9:14 AM

    A formidable share, I simply given this onto a colleague who was doing just a little evaluation on this. And he in fact bought me breakfast because I discovered it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to debate this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If attainable, as you grow to be expertise, would you mind updating your weblog with more details? It’s highly helpful for me. Massive thumb up for this weblog publish!

  • Reply zortilo nrel 13 Novembre 2020 at 7:15 AM

    Hello.This post was really remarkable, especially since I was browsing for thoughts on this topic last Sunday.

  • Reply web page 16 Novembre 2020 at 1:30 AM

    Hey I know this is off topic but I wwas wondering iif you knew of anyy
    widgets I could add to my blog thaat automatically tweet
    myy newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in lie this for quite some time andd was hoping maybe youu would have some experience with something like this.
    Please let me know if you runn into anything. I truly enjoy reading your log and
    I look forward to your new updates.
    сумки алиэкспресс web page товары из китая сайт

  • Reply Scott Ryan 16 Novembre 2020 at 10:36 PM

    Scott Ryan is a documentary director and the creator of MANIFESTO! The first modern television series to chronicle the work of activists. Founder of the Monkey Wrench Agency. Co-Founder of the endangered species non-profit Identify Foundation.

  • Reply https://plus-solar.com.my 18 Novembre 2020 at 5:57 PM

    Please let me know if you’re looking for a article writer for your blog. You have some really good articles and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some material for your blog in exchange for a link back to mine. Please blast me an e-mail if interested. Thanks!

  • Reply Продвижение сайтов SEO 19 Novembre 2020 at 12:45 PM

    First of all I want to say great blog! I had a quick
    question which I’d like to ask if you don’t mind. I was curious to know how you center yourself and clear your thoughts prior
    to writing. I have had a difficult time clearing my mind in getting my thoughts
    out. I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first
    10 to 15 minutes are wasted simply just trying to figure out how to begin. Any ideas or hints?

    Thank you!

  • Reply Mrs. XPop 19 Novembre 2020 at 3:12 PM

    Rattling clear website , thankyou for this post.

  • Reply water heater installation Merrimack Valley 21 Novembre 2020 at 4:51 AM

    I am sure this piece of writing has touched all the internet people,
    its really really nice paragraph on building up new web site.

  • Reply Landscaping Business 22 Novembre 2020 at 7:14 AM

    I have been absent for some time, but now I remember why I used to love this web site. Thank you, I?¦ll try and check back more often. How frequently you update your site?

  • Reply unique earrings australia 23 Novembre 2020 at 9:27 PM

    hello!,I like your writing so much! share we communicate more about your article on AOL? I require an expert on this area to solve my problem. May be that’s you! Looking forward to see you.

  • Reply 中国コスメ通販 24 Novembre 2020 at 6:24 AM

    There may be noticeably a bundle to find out about this. I assume you made certain nice points in options also.

  • Reply energy monitoring system 24 Novembre 2020 at 3:03 PM

    It is actually a nice and helpful piece of info. I am happy that you shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.

  • Reply energy management system 24 Novembre 2020 at 8:17 PM

    Howdy very nice site!! Man .. Excellent .. Superb .. I will bookmark your website and take the feeds alsoKI am satisfied to search out numerous helpful information here in the put up, we’d like develop extra techniques on this regard, thanks for sharing. . . . . .

  • Reply webpage 29 Novembre 2020 at 6:46 AM

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d definitely donate to
    this superb blog! I guess for now i’ll settle for
    book-marking andd adding your RSSfeed to myy Google account.
    I look forward to new updates and will share this
    blog with my Facebook group. Talk soon!
    webpage

  • Reply Avi Kerendian 30 Novembre 2020 at 10:49 AM

    This web site can be a walk-via for the entire info you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and you’ll undoubtedly uncover it.

  • Reply Moveis para Escritorio em Sao Vicente SP 1 Dicembre 2020 at 4:00 PM

    Hmm it seems like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any helpful hints for inexperienced blog writers? I’d definitely appreciate it.

  • Reply links 4 Dicembre 2020 at 10:05 AM

    You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  • Leave a Reply